Hirdetés

Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor

Címkék: F–22 Raptor, harci repülőgép, Lockheed-Martin, 2,42 Mach, repülőgép

A világ első ötödik generációs harci repülőgépe. Amerikába gyártotta a Lockheed-Martin és Boeing.

Ezt is Neked ajánljuk


F–22 Raptor: (ragadozó madár)
A világ első ötödik generációs harci repülőgépe. Amerikába gyártotta a Lockheed-Martin és Boeing. Kiváló a manőverezőképessége, a lopakodó képessége, és a fejlett fegyverzete miatt kevés olyan repülőgéptípus van, amely a fel vehetné vele a harcot.
Felszerelt hajtóműve miatt kisebb sebességgel repülve is képes komoly manőverezésre. A gép szárnyának belépőélén orrsegédszárnyat, a kilépőéleken fékszárnyat és csűrőlapokat helyeztek el. Az osztott függőleges vezérsíkokat kifelé megdöntötték (így nem zárnak be derékszöget a szárnyakkal és a vízszintes vezérsíkokkal, ez csökkenti a rádiólokátoros észlelhetőséget). A repülőgépet menet közben a levegőben is után lehet tölteni, mivel merev csöves rendszer fogadó berendezését a törzs felső részére helyezték el. Az aerodinamikai fékezést kizárólag a kormányszervek megfelelő kitérítésével végzik.
A repülőgép sárkánya titánötvözetekből (39%), kompozit anyagokból (24%) végül alumíniumötvözetekből (16%) áll. A futómű hagyományos tricikli elrendezésű. Fejlett a pilótakabin, hogy a pilóta ne a gép rendszereinek üzemeltetésére figyeljen, hanem a harcra tudjon koncentrálni.
A kabin hossza 3,5 m, szélessége 1,12 m, magassága 67 cm. A gép sebessége szuper cirkáló, hogy gyorsan odaérhessen a hadszíntérre, majd azt gyorsan el is hagyhassa. A repülőgép maximum sebessége 2,42 Mach ~ 2575 km/h. Legnagyobb repülési magassága pedig 19 800 m. Az F-22 vadászrepülőnek van beépített fegyverzete, mégpedig 1 db gépágyú 480 db lőszerrel.
A gépeket 2005 körül állították hadrendbe, de még nem került sor a bevetésükre, viszont több gyakorlaton részt vettek, meggyőző eredménnyel. Mint minden repülőnek, ennek is vannak kisebb-nagyobb hibái. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult. A kabin tető az elvárt 800 repült óra helyett, már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni.
A pilóta biztonságáról a katapult ülés továbbfejlesztett változata gondoskodik, pl. leszorítja a pilóta karját, így megakadályozza a tehetetlenül hadonászó kar sérülését. Az F-22-esnek nem lesz kétüléses változata, erről költségkímélés céljából döntöttek a gyártók.


Hirdetés
Olvasd a Magazint, ahol játékleírásokat és a játékokhoz kapcsolódó érdekességeket találsz.
Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor
Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor
Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor
Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor
Ötödik generációs vadászrepülőgép - F–22 Raptor

Kapcsolódó cikkek:

Battlestar Galactica