Hirdetés

A repülőcsónak és a hidroplán

Címkék: repülőcsónak, Dornier Do. X., Short Maia, hidroplán, repülőgépek

A Dornier Do. X. repülőcsónak és a Short Maia fiahordó hidroplán bemutatása röviden, képekkel.

Ezt is Neked ajánljuk


Dornier Do. X. repülőcsónak (1928)
Claudius Dornier tervezte 1925-ben. Ez volt az első nagy kapacitású repülőcsónak.A tizenkét motorja összesen 7200 LE adott le. A tervek elkészülte után négy évvel szált fel először a Bodeni-tóról. A maximális sebessége 210 km/h volt . A méretei: szárnyai fesztávolsága 48 m, hossza 40,9 m magassága 10,1 m. A személyzet 14 főből állt, és az első verzió 66, a továbbfejlesztett változat pedig 156 utas szállítására volt alkalmas. A maximális repülési magassága 3200 m és 2800 km megtételére volt alkalmas. A nevét onnan kapta, hogy a repülőgép teste csónak alakú volt, a szárnyait pedig úszók támasztották alá.
Az eredeti tervek szerint kontinentális forgalomban szerették volna használni, de a magas üzemanyag fogyasztása miatt mégsem alkalmazta a Lufthansa légitársaság.

Short Maia fiahordó hidroplán (1938)
Az angolok kezdték el fejleszteni az 1930-as évek második felében, a kontinentális közlekedés felgyorsítása érdekében. Gyakorlatilag 2 repülőgépből állt. Az első gép meghajtásával eljutottak megközelítőleg az út feléig, itt elengedte a másik repülőgépet, és ez ért az utasokkal célba.
A harmincas években a repülőgépek nem voltak képesek egyhuzamban átrepülni az óceánt, több megállót kellett közbeiktatni, hogy pótolják az üzemanyagot.
A hordozó repülőt Maia-nak, a kisgépet pedig Mercury-nak nevezték. A világháború miatt a fejlesztés abba maradt, utána meg már nem volt rá szükség, mert a repülőgépek hatótávolsága nagymértékben megnőtt.

Hirdetés
Olvasd a Magazint, ahol játékleírásokat és a játékokhoz kapcsolódó érdekességeket találsz.
A repülőcsónak és a hidroplán
A repülőcsónak és a hidroplán
A repülőcsónak és a hidroplán
A repülőcsónak és a hidroplán
A repülőcsónak és a hidroplán

Kapcsolódó cikkek:

Battlestar Galactica